Hondas fordon på MC Mässan

GOLDWING TOUR DCT

 

Årsmodell 2020 är uppdaterad med finslipad fjädring och bättre hanterbarhet i låg fart. Kraftkällan i Hondas lyxiga långfärdsmaskin är fortfarande den urstarka boxersexan som gör körningen enkel och bekväm för både förare och passagerare.

 

FIREBLADE

 

Nya Fireblade är bästa av de bästa, den mest exklusiva CBR-modellen Honda någonsin har byggt. Med 218hk,113 Nm, 201kg är den byggd i första hand för bankörning med nya nivåer av prestanda och kontroll. CBR1000RR-R kommer också att finnas i en SP-version. Komplett med andra generationens semi-aktiva Öhlins elektroniska fjädring, Smart-EC stötdämpare, nya radiellt monterade Brembo Stylema fyrkolvsok. Alltså det bästa av det bästa.

 

CBR650R

 

CB650R med Hondas designtema Neo Sports Café är en frisk fläkt i den stenhårda nakna mellanklassen. Den varvvilliga radfyran sitter i ett lätt chassi med kvalitetskomponenter runtom.

 

CBR500R K7

 

Hondas CBR500R är en aggressiv och sportig 500cc med fokus på aerodynamik och körställning. Med en motorn som har tillräckligt med effekt och övrig utrustnig så som assisterande slirkoppling, LCD-instrumentering, LED-blinkers, är det en motorcykel som har allt som behövs för att njuta av aktiv körning.

 

CMX500

 

Rebel är Hondas tuffa och kompakta customhoj med en 500-kubiks parallelltwin. Till 2020 får modellen förbättrad fjädring, LED-lampor runtom, växelindikator, slirkoppling och bekvämare sadel. Avgassystemet är också nytt för att uppfylla utsläppskraven Euro5.

 

AFRICA TWIN DCT

 

Hondas maffiga äventyrshoj tar ett stort steg i utvecklingen och blir mer inriktad på bekväm och mångsidig långfärdskörning. Motorn är större, har mer effekt och vrid och uppfyller avgaskraven EURO5. En 6-axlad tröghetsmätare (IMU) sköter nu körlägen, antispinn och ytterligare tre hjälpmedel: kurvtagnings-ABS, Wheelie Control, Rear Lift Control, plus en ny kurvtagningsavkänning på DCT-versionen. Instrumentpanelen har en rejäl 6,5-tums färgpekskärm som kan anslutas till Apple CarPlay® och Bluetooth. Dubbla LED-strålkastare med varselljus och kurvtagningsljus. Farthållare, värmehandtag och 12-voltsuttag är standardutrustning.

 

NC750XD

 

Hondas optimala pendlarhoj är utrustad med robust äventyrsdesign, vridstark parallelltwin, lång fjädringsväg, stort förvaringsutrymme, LED-belysning och LCD-instrumentering med anpassningsbara färger. Antispinn med två nivåer är standardutrustning. Finns också som X modell manuell: 6-växlad manuell växellåda.

 

CB500X

 

Hondas kompakta äventyrshoj har fått mer offroadfokus både design- och funktionsmässigt, med bättre vindskydd, längre fjädringsväg, 19-tums framhjul och koniskt styre. Den pigga parallelltwinnen har nu mer effekt och vrid i låg- och mellanregistret plus assisterande slirkoppling. Nu också utrustad med LCD-instrumentering och LED-blinkers.

 

CRF450L

 

Hondas nya landsvägsregistrerade offroadhoj bygger på crossen CRF450R och har ett robust och lätt chassi som är konstruerat för maximalt grepp. Motorn levererar massor av användbar kraft redan från låga varvtal. Slitstarka kvalitetskomponenter och långa serviceintervaller bidrar till en bekymmersfri ägarupplevelse.

 

CRF250L

 

Den mångsidiga offroadhojen CRF250L har fått nya kåpor inspirerade av CRF450R och mer effekt och vridmoment med hjälp av uppdaterat insugs- och avgassystem. I utrustningslistan finns även ABS och digital instrumentering med varvräknare och bränslemätare.

 

CB1100RS/EX

 

Den avskalade CB 1100 RS påminner om en 70-talssporthoj med tydliga inslag av caféracer. Den kurviga bränsletanken är tillverkad utan sömsvetsade kanter och ser handgjord ut. Den enkla runda strålkastaren och de två mätartavlorna ger maskinen en tidlös silhuett. Finns också i en RX version med bl.a. ekerfälgar, annan fjädring och större tank.

 

CB1000R J3

 

CB1000R, Hondas toppmodell i den nakna Neo Sports Café-familjen, får kosmetiska uppdateringar till 2020 som förstärker kvalitetskänslan och den kaxiga utstrålningen. Silverdetaljer framtill ersätts med helsvarta gaffelkronor och strålkastarsargen är nu lackerad i den nya färgen Metallic Matte Ballistic Black. Även bakdämparens fjäder och främre bromsskivorna har nya färger och bränsletanken har fått en snygg och sportig silverrand på ovansidan.

 

CB650R

 

CB650R med Hondas designtema Neo Sports Café är en frisk fläkt i den stenhårda nakna mellanklassen. Den varvvilliga radfyran sitter i ett lätt chassi med kvalitetskomponenter runtom: inverterad 41 mm Showa SFF-gaffel, radialmonterade fyrkolvsok, antispinn, assisterande slirkoppling och instrumentering av senaste snitt. Motorn är även lätt att konvertera till 35 kW för A2-körkort.

 

CB500F K1

 

Hondas A2-godkända mini-streetfighter uppdateras med aggressiv design runtom och nytt koniskt styre. Parallelltwinnen har fått mer effekt och vrid i låg- och mellanregistret plus assisterande slirkoppling. Ny LCD-instrumentering och LED-blinkers är andra nyheter.

 

SH300

 

SH300i, med sin kompakta kaross, sitt platta golv och 16-tumshjul bär SH benämningen med stolthet. Maximal prestanda för både landsväg, motorväg och stadskörning. En allround skoter med andra ord.

 

SH150

 

En av Europas populäraste skotrar har fått nytt utseende, lysdiodlampor och bättre prestanda. Den har även fått Hondas smartnyckelteknologi och större handskfack med laddningsuttag.

 

NSC110MP

 

Hondas tuffa och kompakta pendlarskoter har lågfriktionsmotorn ”enhanced Smart Power” (eSP) med mycket vridmoment och låg bränsleförbrukning. Med modernare kåpor, stor golvyta och bra passagerarkomfort. Dessutom är NSC110 utrustad med kombibromsar (CBS).

 

CB125R J1

 

CB125R har en unik design som är medvetet avskalad så att maskinens svarta metalldelar framhävs. Modellen har samma designtema ”Neo Sports Café”. Stilen är ren och snygg med en kaxig attityd för att vara en nybörjarmodell. Bakändan är extremt kort och minimalistisk.

 

SUPER CUB

 

Världens bäst säljande motorfordon, Honda Super Cub. Modellen är lika lättkörd som förut och har kvar den unika, tidlösa designen. Motorn är en vridstark 125-kubikare som växlas smidigt och tyst med automatkoppling. Det nya chassit är robust med lång fjädringsväg, LED-lampor runtom och smartnyckel.

 

MSX

 

MSX125 är för dig med attityd. Hojen har en stil som ingen annan, en kompakt och lättkörd modell – en fullstor mc i ett litet chassi.

 

MONKEY BIKE

 

Hondas legendariska mini-bike i modern tappning. Designmässigt påminner den en hel del om originalet, men den är uppdaterad med nya kvalitetskomponenter som inverterad framgaffel, dubbla bakre stötdämpare, LCD-instrument, IMU-styrd ABS och LED-lampor runtom.

 

CRF450R

 

Hondas mäktiga CRF450R får antispinn och optimerad mappning för insprutning och HRC Launch Control. Fjädringen har nya inställningar, bakbromsen är uppdaterad och kåporna har fått nya dekaler.

 

CRF450RX

 

CRF250RX är en efterlängtad endurohoj som kompletterar Hondas populära offroadutbud. Ramen och motorn kommer från crossen CRF250R. Modellen är enduroanpassad med 8,5-liters bränsletank, sidostöd av aluminium, 18-tums bakhjul och uppdaterad motorkaraktär och fjädring. CRF250RX har även HRC Launch Control med 3 lägen som standard.

 

CRF250R

 

CRF250R-motorns starka bottenvrid och höga toppeffekt kompletteras med mer kraft i mellanregistret. Chassit bygger på ram och svingarm från CRF450R 2019 och Showa-fjädringen har uppdaterad dämpning.

 

CRF250RX

 

CRF250RX är en efterlängtad endurohoj som kompletterar Hondas populära offroadutbud. Ramen och motorn kommer från crossen CRF250R. Modellen är enduroanpassad med 8,5-liters bränsletank, sidostöd av aluminium, 18-tums bakhjul och uppdaterad motorkaraktär och fjädring. CRF250RX har även HRC Launch Control med 3 lägen som standard.

 

CRF125F BK1

 

CRF125F är visserligen en mellanmodell i Hondas stora offroadutbud. Den populära maskinen är konstruerad för bekymmersfri körglädje för ungdomar och mindre vuxna. Kraften är lätthanterlig och användbar tack vare bränsleinsprutning. Med elstart och fyrväxlad växellåda får man samma känsla av kontroll som på en fullvuxen crosshoj.

 

CRF110F K1

 

Honda CRF110F är visserligen en liten maskin, men den är tuffare än den ser ut. Den har fått design och inspiration från fullvuxna crosshojar och hela paketet bygger på Hondas legendariska luftkylda lillstånka med en beprövad fyrväxlad växellåda och automatkoppling. Man kan växla när man vill, utan att behöva oroa sig för motorstopp. Sammantaget är maskinen kul att köra för barnen och lätt att äga för föräldrarna.

 

CRF50F H1

 

Perfekt för de unga förarna att träna upp sin balans och körteknik innan de klättrar upp på de större modellerna och in i den vuxna crossvärlden. CRF50F har inverterad gaffel, 49cc fyrtaktsmotor, 3-växlad med automatisk koppling och låg 548 mm sitthöjd gör motorcykeln enkel att köra även för de allra minsta.

 

MRT300RR

 

Baserat på den utmärkta Cota 4RT har Honda skapat en exklusiv Race Replica inspirerad av Toni Bou´s världsmästar cykel. Den är utrustad med högkvalitativ Showa-fjädring. MRT300RR kommer dessutom med ett kit kolfiberdelar så att föraren kan lätta och / eller personifiera cykeln. Denna sats består av en främre gaffelhållare, stötdämpare skydd, sidomotorskydd och skydd för ljuddämpare och avgasrör.

 

MRT260

 

MRT 260 Legend i klassen. Sedan tidigare uppdaterad med ny koppling, bromsar, hasplåt, justerbart bromsgrepp och nytt främre kedjeskydd.

 

TRX500FA6

 

Med sin nu större motor på hela 518cc med mer effekt och bättre vridmoment har Honda Foreman blivit ett ännu bättre arbetsredskap. Den 5-växlade lådan som manövreras med knappar på styret gör att du är ”bara ett knapptryck” från att alltid ha rätt växel. Denna kombination gör att motorns kraft alltid går direkt ner i marken vilket ger bästa möjliga drift i all situationer.